Skip to main content

Sales Target & Sales Commission

Definition of Sales Target:
A sales target is a sales tool that enables you to easily measure and estimate your opportunity contribution to your sales goal.


Types Of Sales Target:
    • Sales targets by product
    • Sales targets by market segment
    • Sales targets by region
    • Sales targets by profit

Sales Target Strategies:

  • keep existing customers (e.g. a customer rewards program)
  • attract new customers (e.g. marketing and advertising)
  • sell more to existing customers (e.g. up-sell).
A realistic sales target is often based on a solid marketing strategy.  You can help your sales staff achieve their targets by generating qualified leads and brand awareness from your marketing activities.

Sales Target Allocation:

    • Group wise target allocation
    • Individual target allocation

Sales Person Contribution:

If more than one sales persons are working together on an order, then contribution (%) should be set for each Sales Person.

Total % Contribution for all Sales Person must be 100%. If only one Sales Person is selected, then % Contribution will be 100.



Sales Target commission:
A sales commission is a sum of money paid to an employee upon completion of a task, usually selling a certain amount of goods or services. Employers sometimes use sales commissions as incentives to increase worker productivity. A commission may be paid in addition to a salary or instead of a salary.


Types Of Commission:
    • High Salary, Low Commission
      • Some company offer salesperson a high salary instead of high commision and offer low commission.
    • Payment for Individual Sales
      • If you’re a sales rep focused on your direct relationship to the customer and individual transactions, getting paid a commission for individual person is a great fit
    • Payment for Territory Volume
      • Some company set sales target based on area. If salesperson reach the territory volume then salesperson get a commision
    • A Share of the Profit Margin
      • Companies that sell services often pay their sales commission a percentage of the profits.
    • Retail vs. Wholesale :
      • Retail companies typically pay based on retail or wholesale sales, offering a lower percentage commission on retail sales or a higher percentage on wholesale sales.Some companies offer sales commissions based on company net profits.
    • Payment for Hitting Targets:
      • Some companies set sales target and increase your commission as you sell more and more.
Commission Rate:
There is not really any standard commission rate for independent sales reps, since commissions vary depending on what is required. Commissions for independent sales reps can vary from as low as 5%, to as high as 40%. It could be a percentage or a flat amount .

Commission Distribution:
Unlike sales target distribution commissions(%) are distributed to all team members.  Commission distribution maintain a hierarchy .
Example, If A target is gotten by a team. Manager from the team distributes the target among the team member. If team member reach the target and get commission(%) then the manager will also get the commission(%) .   

Comments

Popular posts from this blog

How to set auto save in Sublime text editor

1. Press Ctrl+Shift+P 2 Package install/install package 3.Search autosave 4. Click to install 5. Go to Preference -> Package setting -> Auto Save -> Settings User 6. Paste the code   // Auto save default setting { "auto_save_on_modified": true, "auto_save_delay_in_seconds": 1, "auto_save_all_file": true, "auto_save_current_file": "", "auto_save_backup": false, "auto_save_backup_suffix": "autosave" } 7. Save the file, close the file and finally done :) .

Constructor and Destructor in Python

পাইথন এ ডিফল্ট কিছু  মেথড আছে  যাদেরকে ম্যাজিক মেথড বলা হয়। এই  মেথড গুলা __ মেথড নাম __ দিয়ে লেখা হয় .( আন্ডার স্কোর আন্ডার স্কোর একসাথে ডান্ডার ও বলা যায় ) __init__(): এটাকে  কন্সট্রাক্টর বলা হয়।  কাজ কি ? কাজ হলো যখন কোনো ক্লাস এর ইনস্ট্যান্স create  করা হয় তখন এই মেথড নিজে থেকে কল হয়।  যেমন আমার যদি একটা ক্যাট  ক্লাস নেই। class Cat : def __init__ ( self , legs , colour ): self . legs = legs self . color = color def get_name(self, name): return self.name = name fido = Cat ( 4 , "brown" ) spot = Cat ( 3 , "yellow" ) এই  ক্লাস এ যদি আমরা ক্যাট এর নাম পেতে  চাই তাহলে আমাদের Cat ().get_name ("Mini") কল করতে হবে।  কিন্তু লেগ্স এন্ড কালার এর জন্য কিন্তু Cat ().get_name ("Mini") কল করা লাগসে না।  আমি যখন এ  Cat ( 4 , "brown" )      initializeকরছি  তখনই   __init__   কল হইয়া গেসে । সাধারণত কোনো ক্লাস কল করার সাথে সাথে যদি কোনো ভ্যালু এসাইন করতে চাই তাহলে  __init__ব্যবহার   করা হয়

One-To-One লিংক ব্যবহার করে কিভাবে Django ডিফল্ট User মডেলকে এক্সটেন্ড করতে হয়?

Django User মডেলকে ব্যবহার করে কয়েক ভাবে ইউসার মডেল এর ফিল্ড বাড়ানো যায় ।  One-To-One লিংক তার মধ্যে একটা।  আমি ম্যাক্সিমাম সময় এই পদ্ধতি এপলাই করে থাকি।  এজন্য আমাদের একটা নতুন মডেল বানাতে হবে এক্সট্রা ফিল্ড গুলা অ্যাড করার জন্য যেগুলা ইউসার মডেল এর সাথে সম্পর্কিত।  Profile নামে  একটা মডেল লিখি যেখানে আমরা ইউসার এর birthdate,  এবং address অ্যাড করবো। models.py  from django.db import models from dajngo.contrib.auth.models import User class Profile(models.Model):     user = models.OneToOneField(User, on_delete=models.CASCADE)     birth_date = models.DateField(null=True, blank=True)     address = models.TextField(max_length=500, blank=True)  আমরা এখন কিছু সিগন্যাল অ্যাড করবো যাতে আমরা যখন কোনো ইউসার অ্যাড/আপডেট করবো তখন যেন আমাদের Profile মডেলটা ও অটোমেটিক অ্যাড/আপডেট হয়ে যায় । from django.db import models from django.contrib.auth.models import User from django.db.models.signals import post_save from django.dispatch import receiver class Profile(models.Model):